هرچه می خواهد دل تنگت بگو

من و تمام افکارم

آموختم

Thursday, 13 Bahman 1401، 04:08 PM

آموختم که جهات هستی پر از رمز و راز است و هر کدام از ما به قدر درک و فهم  خود از این جهان برداشت می کنیم . 

آموختم که نباید دیگران را قضاوت کنم چرا میزان درک و دریافت انسان ها متفاوت است . 

آموختم این جهان بر مدار دایره می چرخد که همان مصداق ضرب المثل  تاریخی ست  

هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی 

آموختم مهربان باشم که مهربانی الفبای معرفت است 

آموختم در زندگی هوشیاری را ارجحیت دهم به رندی اگر چه دو مفهوم م جدا از هم هستند.  

آموختم عشق آموختنی نیست باید  عشق همچون چشمه ای در وجودت باشد از این جهت عشق هیچگاه تحمیل نمی شود . 

آموختم عشق خودش انتخاب می کند و پیش می آید و پیش می رود  . اجازه نمی دهد تو انتخابش کنی از این جهت قدم پیش می گذارد و تو فقط اطاعت امر می کتی و این خاصیت عشق است . 

آموختم بدی ها ،اگر چه مقطعی اما پر رنگ و ماندگارند .

آموختم برای حذف لحظات بد باید بخشید.  

آموختم یا ببخشم یا ببخشم و یا ببخشم و اگر نتوانستم به خدای خودم و کائنات واگذار کنم تا به این طریق رها شوم از همه آن بدیهایی که دورم را احاطه کرده اند . 

آموختم بخشش دل رئوف و روح بزرگی می خواهد و رسیدن به آن نیازمند تمرین است .

آموختم زیبایی هدیه خداوند است و من این هدیه را پاس بدارم . 

آموختم هر آنچه را می بینی قابل گفتن نیست . گاهی سکوت بهترین حرف دنیا ست . 

آموختم آبرو چیزی نیست که کسی بیاید و با پایش بزند و بریزد . آبرو فراتر چیزی ست که دیگران با بدی‌ها بریزند و با این شیوه خشم کینه عقده های حقارت و حماقت های خود را ترمیم کنند . 

آموختم که همه کسانی را که به آموختند ، آنچه را باید می آموختند پاس بدارم . 

آموختم عدالت باید در نهاد انسان باشد 

آموختم وجدان را همیشه بیدار بدارم که وجدان خواب ،من را از حقیقت دور می کند . 

آموختم حافظ حریم زندگی خود باشم و برای حریم دیگران احترام قائل باشم . 

آموختم شغل هر شخص ، بخشی از شخصیت اوست پس همه محترم هستند 

آموختم گاهی برای خودم و افکار خودم ، برای جسم و روح خودم وقت بگذارم 

آموختم به خود توجه کنم و بی توقع از توجه دیگران باشم . حتی اگر این بی توجهی آزار دهنده باشد . 

آموختم که شعله عشق را تا همیشه در دلم زنده نگه دارم که عشق بزرگترین سرمایه بشر است . چرا که توشه ی عشق مهربانی ست . 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ 01/11/13
واژه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی