هرچه می خواهد دل تنگت بگو

من و تمام افکارم

کورسوی امید

Friday, 26 Shahrivar 1400، 05:42 AM

نشستن توی بالکن ،ان هم در تاریکی یا گرگ و میش  دم دم های صبح امید بخش است . هر چراغی که روشن است یک کورسوی امید ، رو به اینده است   یعنی هنوز لا به لای تاریکی ها امیدی به آینده  پیداست . 

انگار به جای ستارگان ،چراغ های روی زمین سو سو می زنند . 

جهان خفته در تاریکی قطعا جهان مردگان است اما از آرامش این جهان تاریکی و سکوت نمی توان گذشت . در آسمان هیچ خبری نیست   هر چه هست روی زمین است . وقتی تاریکی و سکوت شب می رسد ، این آسمان نیست که زمین را در بر می گیرد بلکه زمین است که در دل تاریکی خود فرو می رود   . ما کجای این تاریکی ها هستیم ؟ 

جهالت و حماقت ها تایید این سیاهی هاست   . فقط کهکشان نیست که در سیاه چاله فرو می رود . زمین هم عرق سیاه چاله خود می شود  . 

ادمی که در قعر چاه دست و پا می زند به دنبال طنابی ست برای رهایی . 

گاهی اوقات رهابی از افکار هم رهایی از زندانی خود ساخته است   . شاید این حرف ها برایت عجیب باشد . یا حتی دور از ذهن . اما  از تو چه پنهان اندیشیدن را دوست دارم . جهان افکار جهان باید ها و نباید های تازه است   . جهان افکار جهان باور ها ست . اما شاید با خود قضاوت ها را هم به همراه داشته باشد . اما خالی از لطف نیست . می توان به هر چیزی فکر کرد و فهمید . و اگر راستش را بخواهی شاید فکر کردن در شب رهایی از سوال های بی جواب است . 

 

لابه لای این سیاهی شب و کورسوی امید صدای اذان را می شود شنید . غرق افکار خودم بودم که این صدا به یادم آورد سیاهی شب هم تمام شدنی ست  .روشنایی صبح مرا به کجا می برد ؟ در صبح اثری از کورسوی امیدت هست ؟ یا روشنایی صبح چنان جهانت را روشن می کند که به چشم هایت تکیه می کنی ؟ 

 

پ.ن: 

صدای پر زدن یک شاپرک چنان افکارم را پاره پاره کرد که نزدیک بودم در این تاریکی و سکوت،  خودم یک طرف گوشی هم یک طرف دیگر پرت شود . چنان سروصدایی شد که نگو . نزدیک بود تمام گلدانها به هم بربزند . 

 

شاید شاپرک هم مثل من به دنبال روزنه رو به امید بود . ولی من انقدر ترسیدم که نتوانستم نور امیدش باشم و رفت . چقدر غمگین کننده . 

موافقین ۱ مخالفین ۰ 00/06/26
واژه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی