هرچه می خواهد دل تنگت بگو

من و تمام افکارم

یه وقتایی که از همه چیز خسته میشیم . ارزو می کنیم که ای کاش  یه دنیای قشنگ تری می داشتیم

مثلا آدم های دو رو همیشه آزار دهنده هستند. همیشه فکر می کنم ادمی که با صراحت حرفش را می زند به مراتب ارزشمتد تر از ادمی ست که خود را پشت دیوار حاشا پنهان می کند . 

تجربه به من ثابت کرد که باید از ادم های دو رو فاصله بگیرم.  اینقدر فاصله بگیرم  که فقط یک تصویر از انها در ذهنم باقی بماند همراه با اندکی دلتنگی . دلتنگی را از این جهت می گویم که عامل حیات انسان هاست . عنصر احساس را که نمی شود از زندگی بشر حذف کرد . خصوصا اینکه بدانید احساس هر انسانی منحصر به فرد است آنقدر منحصر به فرد که با علم شبیه سازی هم قابل تکرار و ساخته شدن نیست.  

بعضی ادم ها هم ضعیف هستند یعنی قدرت تصمیم گیری ندارند.  حالا فکر کن ادم های ضعیف در مجاورت  ادم های دو رو قرار بگیرند . طبیعی ست نتیجه به غیراز  تخریب نیست . ماندن بین این دو نوع ادم ها یک ارتباط فرسایشی را به همراه خواهد داشت.  به خودت می آیی و می بینی حاصل عمرت به غیر از پیری نیست.  گاهی اوقات نمی شود در مقابل این ادم ها سکوت کرد . اینجاست که از یک ادم ارام و موجه، یک ادم یاغی می سازند . و در این راه سماجت می کنند . که در این سماجت قطعا منافع درونی و شخصی نقش مستقیم و تعیین کننده دارد . 

در این مواقع  فرار را برقرار ترجیح دهید . ماندن در لابه لای آشفتگی ها شجاعت نیست.  بلکه برعکس . نهایت حماقت است .و حاصل ان چیزی جز فرسودگی بیهوده نخواهد بود . 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ 98/05/27
واژه

نظرات  (۲)

29 Mordad 98 ، 19:35 افغانی ..

زندگی میون ادمها با انواع سلایق و گرایش و اخلاق یک توفیق اجباریه!(توفیق؟!😕!)

نمیشه همه ادمهای نامطلوب رو حذف کرد ولی میشه کمرنگشون کرد. 

 

ولی هرچی که هست همه در ذهن ماست . با تمرین میشه براحتی هر عنصر نامطلوب رو در ذهنمون نادیده بگیریم و کمتر از بودنشون اذیت شد

پاسخ:
درود دوست من . 
ارادتمندم.  
این روزها شما را کمتر می بینیم.  ( متاسفانه)  
درسته . اما گاهی اوقات نامطلوبی این ادم ها بیش از اندازه است . از قدیم گفته اند هر چه بگندد نمکش می زنند .... حکایت این ادم ها حکایت نمک های بیش از اندازه است . نه می شود هضم کرد و نه حتی می شود در حلق فرو برد . حتی اگر فرار را برقرار ترجیح دهیم باز نمی توان از سایه ناخوشایندشان رهایی یافت . یک جهنم هم برای خودشان می سازند و هم دیگران . 

از ان طرف جامعه ایرانی تمایل بسیاری برای شنیدن و وقت صرف کردن برای این ادم ها دارند . هرچقدر ( خیلی عذر می خواهم ) اراجیفشان بیشتر باشد . جامعه ایرانی خریداری بیشتری دارد . مشتاق تر است . 
متاسفانه نتیجه این حرکت و اتفاق چیزی جز به فنا رفتن فرهنگ و اندیشه درست و اخلاقیات نیست. که باز هم مطابق با منافع کسانی ست که به دنبال ایجاد این مسائل هستند . 


14 Shahrivar 98 ، 19:57 افغانی ..

سلام

ارادت شما موجب سعادت ماست قربان

والا ما سر میزنیم ولی شما سایتون بر سر وب خودتون هم سنگین و دیر تشریف میارید و دیر جواب میدید 

فقط امیدوارم گیر و گرفتار نباشید !  و این نباشه دلیل سنگینی سایه...

 

پاسخ:
سلام و عرض احترام دارم . 
 ارادتمندم.  
لطفتون همیشه شامل حال من هست و من از محبت شما تشکر می کنم . 
والا از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان که سایه ما برسر خودمان هم سنگینی می کند ( خصوصا این روزها) 
اما قول میدم از این به بعد اینجا بیشتر در کنار عزیزانم باشم . 
همینقدر عرض کنم که با کلی ایده جدید در خدمتتان خواهم بود . 
فقط مشکل قدری برنامه ریزی درست زمانی ست که آهسته اهسته همه این مسائل راحل خواهم کرد . 
بعد از این بیشتر در کنار عزیزانم خواهم بود . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی