هرچه می خواهد دل تنگت بگو

من و تمام افکارم

نیمه ی نیمه ی من

Wednesday, 11 Tir 1399، 02:23 PM

مثال یک"  موج سوار " بر قایق احساس سوار می شوم . از جنگل سرسبز خیال می گذرم و به بی مهری بیابان می رسم . از عشق می گذرم ، به" تهی شدن" می رسم . اما تا تفس باقی ست،  درون سینه ام ، یک دریای سرخ جریان دارد . یعنی زندگی با فراز و نشیبش جاری ست . مثل عابری ساده ، از رد پای هزار خاطره ی قد و نیم قد  می گذرم و به کوه می رسم .در مقایسه با   کوه،  انقدر کوچکم که  میل یکی شدن با کوه به  سر دارم. همانطور که قطره به دریا رسید  . پس می خواهم و ذره ای از وجودش می شوم ، محکم و استوار ،  اما باران مرا می شوید و  با خود می برد به جنگل سرسبز خیال .

من می مانم خاطرات دست هایی که نیست . فریاد می زنم . غوغا می کنم . تک و تنها ، زیر باران ،خیس از خاطرات می شوم . گل آلود می شوم و لحظه ی  ویرانی زندگی به تنه ی یک "درخت کهن سال "  پناه می برم.  همه ی مامن امن من می شود و سال هاست با درخت نفس می کشم .  او سبز می شود و من می خندم . او زرد می شود و من می لرزم . خشک می شود و من سنگ قبری پای تنه ی خشکیده ی "تک درختی پیر " می شوم . 

 

زندگی از لحظه ی دیگری دوباره آغاز می شود . من نیستم . "تک درخت پیر "نیست اما تصاویر پیوسته به جاست . "من" در آغاز "ما  شدن " ، نصف می شوم .  نیمی از من همیشه در وجودت باقی ست  و ان نیم دیگرم به دنبال تو می گردد بلکه من و نیمه پنهانم یکی شویم و تصویری از  خیال به جریان افتد .  

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ 99/04/11
واژه

نظرات  (۱)

13 Tir 99 ، 08:52 افغانی

سلام

 

در لحظه نوشتن این متن بنظرم تنها چیزی که نداشتی آسودگی خیال بود !

گاهی تشویش گاهی نامیدی گاهی امید گاهی خشم و گله مندی... مشهوده برام . 

شایدم اشتباه میکنم ☺

پاسخ:
سلام سلام . 
خب راستش وقتی شروع می کنم به نوشتن خصوصا در حوزه نثر ، 
به نوعی مسافر لحظه ام . یعنی اجازه میدم تا احساسم در لحظه مرا به هر سو خواست هدایت کند. من فقط سعی می کنم همپوشانی برقرار کنم بین احساسم و کلماتم .  من معمولا احساساتم را در درونم نکه می دارم و به وقتش روی کاغد میارم . شاید اندکی برداشت شما درست بوده اما احساس من و جاری شدن کلمات فراتر از این حرف هاست .
اگر چه هر نویسنده ای بخشی از وجود خود را لابه لای نوشته هایش جا می گذارد  اما در مورد من قدری متفاوت است . البته به غیر از بحث امضا . 
به هر صورت ممنونم از توجه تون . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی